News & Events
Канікули? Ні, не чули
- March 12, 2019
- Posted by: viruslviv@gmail.com
- Category: Uncategorized
Узимку, як і у всіх студентів Львівської політехніки, у першо- та другокурсників програми «Інтернет речей» тривають канікули. Але той, хто не хоче такої перерви, має нагоду поглибити знання із конкретного напрямку, відвідавши Зимову школу.
Цьогоріч її провели вдруге. Першокурсники детально вивчали мову програмування Java. Формат занять – максимально наближений до формату воркшопу. Нудні лекції замінили практичними демонстраціями, коли студенти програмують на своїх ноутбуках за викладачем. Під час навчання студенти навіть захищають обов’язкові лабораторні, що значно полегшує їм життя під час сесії.
«Я відмовився від перекличок: на заняття приходять ті, кому це цікаво і потрібно. Родзинкою цієї зимової школи є залучення ІТ-фахівців в ролі менторів, частина з яких долучалась в онлайн-режимі для консультування студентів та прийому здачі лабораторних завдань. Процес здачі лабораторних був організований таким чином, щоб кожен день студент мав свій часовий проміжок і спілкувався кожен раз із іншим ментором. Це дозволяє розвинути комунікаційні навики, які надзвичайно необхідні в ІТ-галузі», – каже Зеновій Верес, директор освітнього напряму Львівського ІТ кластеру, к.т.н., асистент кафедри Комп’ютеризованих систем автоматики НУ Львівська політехніка, Senior Solution Architect, @SoftServe, ініціатор проведення Зимової школи.
Вперше формат безперервного вивчення одного предмету протягом двох тижнів спробували в 2016-му році, провівши Літню школу з мови програмування Java для 30-ти студентів. Слід зазначити, що шестеро студентів, які прийшли на літню школу у 2017-му, вже працюють уSoftServe. В 2018 році замість Літної школи провели Зимову, перед початком семестру, участь у якій взяло 65 студентів.
«З одного боку це було вимушене перенесення, оскільки були довгі незаплановані канікули взимку. Проте, така зміна отримала позитивні відгуки серед студентів, оскільки дозволила сконцентрувати всі зусилля на вивченні одного предмету.» – продовжує Зеновій Верес.
Цього року першокурсників стало ще більше – 108 абітурієнтів обрали програму «Інтернет речей» під час вступної кампанії. Очевидно, що провести Зимову школу для такої кількості студентів самостійно неможливо. Тож цього року провести Зимову школу вдалось завдяки 10-тьом менторам: Богдану Конончуку (Intermediate Software Engineer, SoftServe), Антону Шихмату (Solution Architect, SoftServe), Тарасу Сороці (Technical Leader, Skelia), Ярославу Клочнику (Application Architect, SoftServe), Олександру Занічковському (Application Architect, SoftServe),Василю Барану (Solution Architect, SoftServe), Кирилу Цуперу (Senior Developer, SoftServe), Олександру Житнікову (Technical Leader, Epam) і Миколі Мацяху(Junior Engineer, SoftServe). Всі вони з власної волі погодилися попрацювати зі студентами і сумарно провели 62 години консультацій для студентів протягом двох тижнів і ще 10 воркшопів. Також величезна подяка SoftServeі Tech StartUp School, що надали приміщення. Один з менторів, Микола Мацях – третьоркурсник тієї ж таки програми «Інтернет речей». Він вже близько року працює у SoftServe, продовжує навчання і навіть встигає після роботи ходити у спортзал. Каже, що робота зі студентами у якості ментора стала цікавим досвідом:
«Коли студенти вперше сказали до мене на Ви, то я задумався і у мене, думаю, з’явилася сива волосина. Але, насправді, студенти були мегазацікавлені і сильні. Тому інколи ставили такі запитання, на які я не одразу мав відповідь. Тому приходив додому і починав гуглити».
Та студенти навіть за два тижні відчули індивідуальний підхід до кожного. Першокурсник Андрій Руда, наприклад, не пропустив жодного заняття. Каже, що кожного разу ментори знаходили, чим їх здивувати і зацікавити.
«Тут все відбувається щиро і приємно. У нас на здачу лабораторної визначений хронометраж вісім хвилин для кожного, але студенти можуть обговорювати проблемні моменти і ставити стільки додаткових запитань, скільки хочеться», – розповідає Андрій.
Такий формат роботи зі студентами дає змогу і менторам ближче познайомитися зі студентами, ще з першого курсу побачити їх потенціал.
«Менторство – це та річ, яка дозволяє виявити здібних потенційних інженерів та програмістів. Студентам це теж вигідно, бо тут вони концентруються на своїх конкретних задачах», – каже ментор Зимової школи, викладач Львівської політехніки та Application Architect SoftServe Ярослав Клочник. Василь Баран, Solution ArchitectSoftServe, ментор Зимової школи і також викладач у Львівській політехніці додає: «Я раджу студентам більше зосередитися на тому, щоб глибше зрозуміти що і навіщо вони роблять. Іншими словами не гнатися за кількістю вивченого, а за якістю. В контексті лабораторних порада – вивчати не тільки те що написано безпосередньо в лабораторній, але й речі дотичні – якщо скопіювали якийсь код чи конфігурацію – розберіться щоб могли пояснити як він працює і навіщо ви його додали. Адже компаніям потрібні фахівці, які розуміють що і навіщо роблять»